Friday, December 21, 2018

Kelas Tulis dan Terbit Ebook Edisi Online



Saya mengenali nama Masayu Ahmad dari Facebook. Mengikuti beliau dengan rapat agak lama dan suatu hari saya ternampak iklan Kelas Tulis dan Terbit Ebook Edisi Online di facebook beliau.

Idea menulis memang ada sudah lama. Saya hanya perlukan sedikit suntikan semangat dan juga panduan untuk merealisasikannya. Melalui komen sahabat-sahabat yang pernah mengikui kelas beliau yang lain, saya pun menghubungi beliau untuk menadah ilmu dari seorang guru.

Kelas pertama saya adalah semasa saya menulis ebook pertama iaitu, Asas Bisnes Young Living. Jadual saya sangat padat kerana bulan itu saya sepatutnya ke luar negara sebanyak dua kali. Namun, dalam kepadatan masa tersebut, kelas tulis dan terbit ebook kelolaan Puan Masayu Ahmad berjaya diikuti.

Saya sukakan kelas ini kerana cara beliau mengendalikan kelas sangat santai tetapi tegas. Misi dan visi sangat jelas sepanjang kelas jadi setiap usaha nampak hasilnya. Tempoh masa untuk setiap tugasan diberi sedang elok sahaja dan mudah untuk diselesaikan mengikut kelajuan individu. Tidak rasa keciciran walaupun ada yang laju dan ada yang perlahan.

Puan Masayu banyak memberikan idea dan input penulisan. Selain itu, kami juga belajar asas suntingan, penghasilan cover sehinggalah cara untuk memasarkan ebook yang telah disiapkan.

Yuran yang dikenakan sangat berpatutan sesuai dengan ilmu dan masa yang dicurahkan kepada saya. Kelas ini sangat menarik dan kena dengan jiwa saya yang Saya menyertai kelas ini sekali lagi sebagai refresher dan juga untuk memperbaiki hasil kerja saya. 

Kelas ini sangat berbaloi dan sesuai disertai oleh semua orang tidak kira peringkat umur ataupun kemampuan menulis.

No comments:

Post a Comment