Thursday, November 29, 2018

Biodata Penulis

Nama diberi Noor Azurah Anuar. Saya boleh dihubungi di noor.azurah@gmail.com.

Ibu kepada 5 cahaya mata, homeschool dan bekerja sepenuhnya dari rumah.

Mendapat pendidikan awal di sekolah rendah di sekitar Bandar Melaka. Kemudian menyambung pengajian ke sekolah berasrama penuh di Kluang, Johor. Melanjutkan pendidikan ke Matrikulasi Kulim dan seterusnya meneruskan pengajian peringkat ijazah di Universiti Sains Malaysia selama 3 tahun.

Pernah bekerja di pelbagai lokasi dan industri. Bermula dari jualan kuih sekitar rumah dan menjadi pembantu jualan di kedai Kraftangan di Bandar Hilir.

Sewaktu di sekolah saya seringkali menghabiskan cuti dengan bekerja di restoran makanan segera seperti Marrybrown dan Dunkin Donut. Selain itu pernah juga menjadi Pembantu Kajian (Research Assistant) dan Pembantu Tutor di USM.

Kemudiannya, saya menjadi kerani di sebuah syarikat yang bankrup. Menarik sungguh pengalaman itu. Selepas pengajian, saya bekerja sebagai pensyarah di sebuah kolej swasta sehingga menerima tawaran bekerja dengan Kerajaan Malaysia di Maktab Perguruan Perempuan Melayu Melaka (kini Institut Perguruan), Politeknik Merlimau dan yang terakhir sekali di Hospital Melaka.

Seterusnya saya bekerja sendiri bermula dengan Alimkids Playgroup, menjadi pengusaha Tadika ABS dan kini menguruskan perniagaan essential oil 6th Scents Wellness.

Sebagai seorang introvert, saya gemar membaca buku dan mengarang surat. Namun, saya juga mempunyai sisi extrovert dimana saya boleh bercakap dengan sesiapa sahaja dan tiada masalah berucap di khalayak ramai.

Saya sudah pernah menulis ebook Asas Bisnes Essential Oil bersama Young Living dan ini merupakan ebook kedua saya, inshaa Allah.



No comments:

Post a Comment